[ Like
Whoa ]

HOMEFACEBOOKTWITTEROFFICETEMPLATEFOLLOW


Tagboard

HEY YOU! hello :) thanks for visiting me. Interested? Contact me: facebook : twitter : email-ainul.afiqa@gmail.com. Malaysia ONLY. Sorry... :D Thank You, please come again.

Tuesday 6 November 2012
true friends, 08:06, 0 comments


maincast:-Jin Ri/Sulli(fx)
                :-Min Ji/Minzy(2NE1)
                :Jeong Min/Jeongmin(boyfriend)
cast:-Suzy(missA)
       :-Ilhoon(btob)
genre:love,friendship
inspiration:komik Kick(nanajima kana)


28 JUNE
“Jin Ri! tolong aku buat homework nie! sebagai balasan kau boleh join group aku masa experiment chemist  nanti!” Suzy menghempaskan bukunya di atas meja Jin Ri dan bercakap dengan nada gedik.
“ah?er….ok tapi janji tau, aku join group kau!” Jin Ri membalas dengan senyuman.
“hoi Suzy! kau boleh tak buat kerja tu sendiri?asyik suruh orang je…. harap muka je cantik tapi perangai ntah apa-2!” Jeong Min datang dan memarahi Suzy.
Suzy dengan bengangnya mengambil buku latihan chemistnya dan pergi meninggalkan Jin Ri dan Jeong Min.
“eh….Jeongmin janganlah marah Suzy, lagipun nanti aku boleh join group dia. Aku tak ada group masa experiment chemist nanti.”
“yeke? kenapa kau tak cakap dengan aku awal-2 kalau tak dah lama aku amik kau.”
“tak apalah, aku tak nak menyusahkan kau. Dari sekolah rendah lagi, aku asyik menyusahkan kau”
“kita kan BFF so tak salah kalau kau minta tolong aku”
“memanglah tapi dah kerap sangat, kita nie semakin membesar takkan aku asyik nak bergantung kat orang je. Nak jugak aku buat something tu sendiri.”
“hahahaha kau nie comel la”
Hati Jin Ri berdegup laju. Pipinya kemerah-merahan. Dia tersipu-sipu malu.
“eh, asal dengan aku? kenapa aku rasa macam nie?
ha! baru aku ingat, sebenarnya Ilhoon tak datang dia demam so aku ingat nak kau ganti dia, boleh?”
“oh, boleh!”
*kringggg~* loceng berbunyi menandakan masuknya waktu chemist.
“perhatian semua, cikgu chemist kamu tak datang jadi tolong jangan bising. sebelum tu kita ada kawan baru dari sekolah puteri” cikgu Han Jae memberitahu kelas.
“woah….” satu kelas terpegun melihat seorang gadis yang cantik + handsome berdiri di hadapan kelas.

“baiklah, pelajar kenalkan diri kamu”
“saya Min Ji, panggil je Minzy” Minzy memberitahu namanya dengan nada mendatar.
“baiklah Min Ji, pergi duduk sebelah Jin Ri” cikgu Han Jae menunjukkan tempat yang kosong di sebelah Jin Ri.
“baiklah kelas, kamu semua jangan bising cikgu ada meeting” cikgu Han Jae meninggalkan kelas.
“wah….cantiknya dia handsome pulak tu!” Jin Ri memandang Minzy dengan kagum.
Satu kelas riuh dengan suara bisikan pelajar antara satu sama lain  yang berbisik tentang Minzy. Minzy dengan selambanya tidak mempedulikan mereka lalu mengeluarkan buku latihan math.
*kringgggg* loceng berbunyi menandakan habisnya waktu chemist dan masuknya waktu math.
“saya dengar kelas kamu ada pelajar baru, siapa dia sila angkat tangan” cikgu Tae Gu memandang seluruh pelajar di dalam kelas itu.
“saya” jawab Minzy.
“kamu dah belajar sampai mana?” Tanya cikgu Tae Gu.
“sampai chapter 5”
“bagus, kalau macam tu kita boleh buat kuiz!”
Minzy duduk, cikgu Tae Gu menulis sesuatu di papan hitam.
“baiklah siapa nak cuba?”
“saya” Minzy mengangkat tangan dan menjawab soalan di papan hitam.
“woah…pandainya” satu kelas memuji Minzy
“bagus, jawapan kamu betul!”
Setelah 1 jam, kelas math pun tamat dan tamatlah waktu persekolahan.
Semasa mereka kemas barang~
“Jin Ri kau boleh tolong aku tak?” Jeong Min datang ke tempat Jin Ri dan melakarkan senyuman.
“boleh, kau nak aku tolong apa?” Jin Ri melihat ke arah Jeong Min dan membalas semula senyumannya.
“aku rasa aku dah suka kat Minzy lah, kau boleh tolong jadi orang tengah tak?”
“lah, kalau kau nak duduk sebelah aku cakap jelah dengan Ilhoon, kenapa kau tanya aku? aku memang duduk kat sini je.”
“ish kau nie slow la, maksud aku kau jadi bestie Minzy pastu recommend aku kat Minzy!”
Hati Jin Ri tersentak mendengar kata-2 Jeong Min.
“oh,okay. aku try tapi kalau tak boleh sorry, kau pun kenal aku kan, aku bukan jenis yang social”
“okay”
Jin Ri memandang ke arah Minzy.
“tak sangka ideal type dia Minzy, tapi Minzy memang sesuai dengan dia dahlah sama-2 berani, pandai pulak tu. tak macam aku pengecut!ah.... apa aku fikir nie?biarlah kalau Jeong Min nak suka Minzy pun!”

3 JULY
“Jin Ri! siapkan english aku! tapi jangan sampai Jeong Min tahu yang kau buat kerja aku! kalau tak siap kau, aku suruh semua orang pulau kau!” tengking Suzy.
“oh, okay. mianhe” Jin Ri menundukkan sedikit kepalanya.
Tiba- tiba Minzy datang ke meja Jin Ri dan menghentak mejanya.
“kenapa kau biar dia buat kau macam tu!?”
“ah? tak apalah, dia orang memang selalu minta tolong aku. lagi pun aku kacukan so english aku pandai lebih  sikit, tak salahkan kalau aku nak tolong dia orang?”
“memanglah tak salah! tapi dia orang dah ambil kesempatan kat kau. kau cakap tolong? dia orang ada bagi rewards ke kat kau? tak kan? ada dia sebut minta tolong? tak kan? dia tengking-2 adalah!”
“Minzy! kau boleh cakap macam tu sebab semua orang nak kau! kalau kerja grouping kau tak payah susah-2 cari group, diaorang yang datang kat kau sendiri tapi aku kena cari sendiri group aku sampai berhari-hari! macam mana kau boleh dapat kawan ramai? sekejap pulak tu. dalam masa seminggu semua orang suruh kau join group diaorangla suruh kau join nie la, itulah, macam-2.tapi kau tolak, kau masuk pun kalau kau betul-2 nak je. aku ni? bukan senang nak dapat tawaran orang kadang-2 walaupun aku tak suka, aku terima je.lepastu selalunya aku kena ikut cakap diaorang dulu baru dia orang bagi join!” Jin Ri memandang tepat ke arah Minzy dan meluahkan segalan isi hatinya kepada Minzy.
“heh, sebab kau tak berani nak luahkan kat orang, kau baik sangat, kau jaga sangat hati orang dan sebab tulah orang selalu pijak kepala kau”
“ah?yeke?betul jugak apa yang kau cakap, kalau macam tu kau kena jadi bestie aku! kau kena ajar segalanya! kau kena ajar aku cara untuk independece!”
“tak nak! aku takkan jadi bestie sesiapa pun.” Minzy kembali ke tempat duduknya.
“eh peliknya dia, dia tak nak jadi bestie sesiapapun? tapi kenapa?
“so macam mana tadi aku nampak dia datang kat tempat kau, kau cakap pasal aku tak?” Jeong Min bangun dan menuju ke meja Jin Ri.
“tak, aku tak cakap langsung pasal kau. tapi aku ajak dia jadi bestie aku tapi dia tak nak”
“asal”
“ntah, dia cakap dia tak nak jadi bestie sesiapa pun”
“alah.... tak apa nanti kau try lagi eh”
“yelah-2”

4 JULY
*kringgggg* waktu rehat
“eh kau nak pergi mana?” Jeong Min bangun dan menjerit kearah Jin Ri.
Jin Rin tidak membalas pertanyaan Jeong Min tetapi dengan segera meninggalkan kelasnya.
“ah~ bestnye duduk kat atas nie nyaman je udara.” Jin Ri menghirup udara di atas bumbung sekolahnya.


*kringggg* habis waktu rehat
“eh?waktu rehat dah habis kejapnye, tak apalah lepas nie kelas math baik aku turun cepat”
Jin Ri bergegas membuka pintu rooftop tetapi tidak berjaya. Pintu telah dikunci dari dalam. Barulah dia perasaan ada satu nota di pintu.
“pintu nie rosak so tolong letak batu kat bahagian bawah pintu kalau nak keluar”
“ahh.... habislah aku, apa aku nak buat nie???”
Dalam kelas~
“Jeong Min, mana Jin Ri?” cikgu Tae Gu masuk ke dalam kelas dan melihat Jin Ri tiada lalu menanya Jeong Min.
“ntah, time rehat tadi,dia tak ada dengan saya” jawab Jeong Min ringkas.
“cikgu,  saya rasa saya tak sihat. boleh saya pergi bilik kesihatan?” Minzy bangun dan berjalan kearah cikgu.
“pergilah, lagipun kamu dah faham topik nie”
“terima kasih cikgu!”
Minzy berjalan dengan pantas ke tingkat atas.
“Minzy.....pegang pintu tu” Jin Ri berlari ke arah Minzy.
*tap* pintu tertutup.
“habislah! apa kita nak buat?!”
“apa maksud kau? kau tak baca ke nota dekat pintu tu?”
“tak, asal?”
“ok bagus, sekarang kita berdua terperangkap kat atas nie. apa kita nak buat? waktu sekolah dah nak habis dah”
“apa maksud kau?”Minzy tidak memahami apa yang cuba disampaikan Jin Ri.
“haih, sebenarnya pintu tu rosak, kalau nak keluar kena letak batu kat bawah pintu tu kalau tak, dia terkunci dari dalam. nampaknya kita kena tunggu orang dalam buka la”
“so? tunggu jelah”Minzy berjalan ke tepi tembok dan melihat pemandangan sekolah dari atas.
“ha? kau ingat siapa nak cari kita? orang mesti dah ingat kita ponteng” Jin Ri bergerak  ke arah Minzy dan memandangnya.
“kau jangan risau. Jeong Min, hero kau akan cari kau punye” Minzy memandang Jin Ri semula dan melemparkan senyuman.
“ah?hero.....aku....?”
Pada saat itu Jin Ri teringat tentang perjanjian dia dengan Jeong Min.
“aku rasa aku dah suka kat Minzy lah, kau boleh tolong jadi orang tengah tak?”
“aku rasa aku dah suka kat Minzy lah.....aku rasa aku dah suka kat Minzy lah.... aku rasa aku dah suka kat Minzy lah.....aku rasa aku dah suka kat Minzy lah....”
Ayat itu terus bermain-main di dalam kotak fikiran Jin Ri.
“Jin Ri? Jin Ri?”
*pap* satu pukulan hinggap di bahu Jin Ri.
“ah? apa? kenapa? ada orang ke?”
“hahahahaha.......kau ni comel lah, hero kau belum sampai lagi lah” Minzy ketawa dengan riang.
“oh, Minzy, kenapa kau tak nak ada bestie? peliklah sebab selalunya orang nak bestie tapi kau tak nak”
“oh pasal tu....kau nak tahu kenapa aku pindah sekolah?” muka Minzy berubah menjadi sedih.
“nak!” jawab Jin Ri
 “sebenarnya aku ada bestie and kita orang bergantung antara stau sama lain so kalau dia tak ada, aku tak boleh hidup. dia nie top student kat sekolah puteri tapi one day tu dia kena rogol and time tu ramai orang nak jatuhkan dia sebab orang yang kat sekolah tu semua gila! semua tak ada perasaan. target budak sekolah tu adalah menjadi yang terbaik dengan apa cara sekali pun even physicology so budak sekolah tu pulaukan bestie aku nie. parents dia dapat  tahu dia kena rogol and halau dia dari rumah.....” Minzy mula menitiskan air mata.




“dia cari aku tapi aku tak ada, aku wakilkan sekolah dalam pertandingan math crazy kat Jepun so dia tak ada tempat nak mengadu and dia decide bunuh diri kat sekolah tu. esoknya aku balik and dapat tahu sekolah tutup sebab kes kematian dia and next day aku suruh omma pindahkan aku sekolah.”
*squeakkkk* bunyi pintu dibuka.
“Jeong Min-ah....” Jin Ri berlari ke arah Jeong Min dengan ceria.
“apa korang buat kat atas nie?takkan korang.....” Jeong Min memandang Jin Ri dan Minzy dengan aneh.
“lesbian?aniya~ kita orang terperangkap kat atas nie, lama sangat” Jin Ri menceritakan apa yang berlaku.
Minzy meninggalkan mereka berdua di atas dan berjalan turun ke kelas mereka.
“so? kau dah bagi tahu dia dah?” soal Jeong Min.
“bagi tahu apa?”
“perasaan aku la!”
“oh hehehehe....sorry, aku lupa....lagi”
“ish, kau nie asyik lupa je....kau minum air bersemut ke?”
“ish taklah, aku memang terlupa gila...”
“ok, tak apa tapi aku nak kau bagi tahu dia esok boleh?”
“boleh” Jin Ri buat-2 suka.
“patut tak aku bagitahu dia yang aku sebenarnya.......suka dia”
“ingat tau esok!” Jeong Min meninggalkan Jin Ri bersendirian.
“ok!”
“tapi dia suka Minzy, Minzy dah jadi bestie aku.....apa aku nak buat nie???”


5 JULY
“Minzy, Jeong Min suka kau!”
“ha? apa kau merepek? bukan kau dengan dia......”
“tak! kitaorang bestie je, dari sekolah rendah. masa kau tak ada dulu, dia yang defend aku.”
“oh, aku tak nak!” Minzy tidak memberikan respon.
“eh? asal? takkan kau masih.....”
“tak! bukan pasal tu! sekarang aku nak kau pergi! pergi duduk!” Minzy memarahi Jin Ri, Jin Ri rasa bersalah dan terus duduk di tempatnya.
“eh asal Minzy marah kau? pasal kau la!” Jin Ri meninggikan suaranya.
“kau bagi tahu dia direct je?”
“habis? kau nak aku buat macam mana?”
“slow la kau nie!”Jeong Min memarahi Jin Ri..
“mianhe~aku memang teruk” air mata Jin Ri nengair di pipinya.
“sokay, aku pun  minta maaf, aku tak patut libatkan kau”
Masa rehat~
“kenapa kau marah aku?” suara sayu Jin Ri bertanya  kepada Minzy.
“sebab kau pengecut!”
“ah? tapi..... kenapa kau cakap macam tu?”
“aku nak kau pergi bagi tahu perasaan kau yang sebenarnya dekat Jeong Min”
“a.....aku?pe....pe.....perasaan aku? perasaan apa?” gagap Jin Ri menjawab pertanyaan Minzy
“kau suka Jeong Min kan?”
“eh? tak adalah, mana ada!”
“tengok! kau tipu aku, kata nak jadi bestie!”
“ok! memang aku suka dia! tapi dia suka kau! dan aku rasa korang sesuai! so aku tak nak kacau korang”

“ok kalau macam tu aku nak kita bertiga ada kat padang petang nanti pukul 4, tolong bagi tahu Jeong Min tau!”
“ok” Jin Ri kembali duduk di tempatnya.
Balik sekolah~
“Jeong Min-ah, petang nanti Minzy nak jumpa kat padang pukul 4, bye!” Jin Ri memberitahu Jeong Min dan bergegas pulang ke rumahnya.
“eh kenapa Minzy nak jumpa aku? mungkin nak cakap pasal hubungan kitaorang kot... tak apelah petang nanti aku pergi je padang”
Padang~
“eh, Jin Ri pun ada kat sini?” Jeong Min bersuara.
“aah, perkara nie melibatkan kita bertiga, jadi aku nak semua jujur” jawab Minzy.
“ok” Jeong Min dan Jin Ri jawab serentak.
“aku nak semua orang luahkan perasaan masing-masing”
“ah?” Jeong Min terkejut.
“bermula dengan kau,Jin Ri” Minzy menunjuk kearah Jin Ri.
“ah?aku?tapi kenapa aku dulu?aku......”
“cakap je!”
“aku suka Jeong Min! gasp.....” Jin Ri menutup mulutnya.
“apa?kau su.....su.....su.....suka aku?”
“tapi kau tahu kan yang aku suka Minzy! dan kenapa baru sekarang kau bagi tahu?”
“sebab aku tak nak kacau korang! korang sesuai sangat!”
“ok, semua dah confess. turn aku pulak. aku sebenarnya sayangkan Jin Ri”
Jeong Min dan Jin Ri terkejut mendengar penyataan Minzy.
“takkan kau lesbian kot....”
“tak, Jin Ri bestie aku. aku sayang dia so aku tak nak hacurkan perasaaan dia. Jeong Min, sebenarnya aku agak susah nak suka kat orang so kau simpan je perasaan kau tu and tunggu aku buka pintu hati aku eh” Minzy memberikan senyuman kepada Jeong Min.


“oleh kerana Minzy dah buat macam tu so aku akan cuba buang perasaan aku kat kau so kau janganlah risau ye Jeong Min”  Jin Ri senyum kepada mereka berdua.
“anyway, nampak tak corak dia? Jin Ri > Jeong Min > aku. Jin Ri dan aku bestie, kau dan Jin Ri bestie so?”
“so apa?” Jeong Min menjawab.
“kenapa?” Jin Ri mencelah.
“haish korang nie aku malas nak gaduh-2 so kita jadi kawan jelah nak?
“BFF?”
“true friends?”
“yup!”jawab Minzy.


TAMAT

see ya!


nol saranghae ;)

thanks for reading

Labels:

OLD STUFF | NEW STUFF