[ Like
Whoa ]

HOMEFACEBOOKTWITTEROFFICETEMPLATEFOLLOW


Tagboard

HEY YOU! hello :) thanks for visiting me. Interested? Contact me: facebook : twitter : email-ainul.afiqa@gmail.com. Malaysia ONLY. Sorry... :D Thank You, please come again.

Sunday 4 November 2012
Admire You, 22:48, 0 comments

tajuk:admire you
cast:Jinyoung(B1A4)Seohyun(SNSD)Seyong(MyName)Chae Rin/CL(2NE1)
genre:tak tahu ^-^
inspire:sendiri


“Semua perempuan kat sekolah nie aku dah couple, semua dah pernah tergila-gilakan aku kecuali……….”

“Seohyun! tengok aku dah jumpa buku yang kau nak!” jerit Chae Rin sambil mengangkat buku bio.

Seohyun yang tadinya membelek buku bio terus memandang ke arah Chae Rin yang sedang berdiri tidak jauh daripadanya.

“oh yeke? content dia ok ke?” balas seohyun sambil berjalan kearah Chae Rin

“okay…! aku rasa kau suka buku bio nie, buku nie lengkap dan tepat!”

“oh, kalau macam tu biar aku check dulu”

Seohyun menyemak buku bio tadi dan bersetuju untuk membelinya, lantas dia pergi ke ruangan komik untuk membeli beberapa  komik sebelum dia turun ke tingkat bawah kedai buku Book House.

“Chae Rin-ah, aku nak cari komik, nak baca time stress study”

“kau nie nak exam pun boleh baca komik?”

“hahahaha….aku baca bila aku stress study je, aku beli dua  komik je, kau tak payah risau”

“yelah-2 aku tak kisah sangat sebab kau tu top 1 student, risau sikit je, takut ranking kau jatuh!”

“jangan risau, aku akan pastikan itu tak akan terjadi”

“Ya!Seohyun, dia tak pernah suka siapa-2 aku kadang-2 terfikir dia nie alien ke? tak ada perasaan tapi itulah ideal type aku, seorang alien~”

Seohyun berajalan laju ke arah rak komik kedai itu. Dia melihat tajuk-2 komik yang ada di situ lantas jarinya mencapai sebuah komik Lawak Kampus.

“haih baru satu komik, nak beli apa lagi ye…ha!”

Seohyun mencapai komik Under 18 tiba-tiba jarinya disentuh seseorang.

“kau pun nak beli komik? wah…pelajar top 1 baca komik time exam,cool” Jinyoung tidak mengalihkan tangannya yang terletak di atas tangan Seohyun dan bercakap sambil bertentang mata dengan Seohyun.

“ish…kau sibuk apa? aku yang nak baca bukan kau!” Seohyun dengan marahnya mengalihkan tangannya dan mengambil komik lain.

“sorryla…aku gurau je… aku pun nak beli komik nie”
Seohyun dengan pantasnya berjalan ke tingkat bawah untuk membayar di kaunter, Jinyoung mengikut langkah Seohyun.

-Di kaunter-

“kak berapa semua nie?”

“RM50.50”

Dengan lajunya Jinyoung menghulurkan not RM50 dan duit syiling 50 sen.

“apa kau buat?”

“aku tolong bayarkan untuk kau”

“kak tak payah kak, saya bayarkan”

“tak apa kak…akak amik duit saya,saya bayar untuk dia”

“nak plastik ke tak nak?”cahsier tadi menunjukkan plastik bag.

“tak apa saya sayang alam sekitar” jawab Seohyun ringkas.

Mereka bertolak-tolakan dan akhirnya cashier tadi ambil duit Jinyoung. Jinyoung keluar dari kedai sambil memegang buku Seohyun dan menghirup udara segar di luar. Seohyun mengikuti Jinyoung.

“kenapa kau sibuk nak tolong bayarkan?bak sini buku tu”

“tak apa, biar aku pegang. sebagai lelaki yang gentleman aku tak boleh biarkan kau bawak benda berat-2”

“yang kau bayaran untuk aku asal?”

“saje je…nak buat baik, aku kan pernah confess kat kau dalam kelas.”

“er….yelah-2 itu aku tahu tapi aku tak kata aku setuju pun”

“tak apa kau boleh anggap aku kuli kau, aku akan buat apa sahaja yang kau suruh” balas Jinyoung sambil melontarkan senyuman yang ikhlas.

“baiknye kau!” Seohyun membalas senyuman Jinyoung.
Seohyun mencapai handphonenya ‘Lollipop’ dan menelefon Chae Rin.

“Chae Rin?”

“Seohyun-ah…”

“apa kau buat dekat atas lama sangat tu? aku dengan orang gilakat bawah nie kau tahu tak?”

“ah? yeke? asal kau tak naik? tak takut ke?”

“actually bukan orang gila, assistant aku!”

“eh? bila masa kau dapat assistant?”

“ish, kau turun jelah cepat”
Chae Rin tergopoh-gapah mengambil buku yang hendak dibeli lalu ke akunter untuk membayar. Setelah selesai, dia pun keluar dari kedai buku tersebut.

“wah…hensemnye assistant kau, assistant ke….boy….”

*pap*

Chae Rin belum sempat menghabiskan ayatnya tetapi telah dipukul Seohyun.

“tak ada maknanya, kau kan tahu aku tak suka ber-couple-2 nie. banyaknya buku kau beli, assitant *petik jari* tolong Chae Rin angkat buku!”

“tapi aku assistant kau bukan Chae Rin”

“well, I command you! kau assistant aku so dengar je apa aku cakap”

“hahahaha…..comel je korang berdua, Jinyoung tak payah la susahkan kau je~ beg aku muat simpan buku”

“thanks, Chae Rin!”

Seohyun sekarang dah pukul 4 petang jom pergi Starbucks! kau boleh study sambil minum coffee. kau kan suka buat macam tu.”

“ok jugak! lama aku tak pergi Starbucks”
Mereka bertiga bergerak menuju ke Starbucks.

-Dalam perjalanan ke Starbucks-

“eh, itukan Seohyun,Jinyoung ngan Chae Rin.apa dia orang buat kat sini?”

Seyong yang dari tadinya mendengar lagu memberhentikan mp5 playernya.

“eh tu memang dia orang lah! baik aku message Seohyun”

“Jinyoung aku belanja kau makan ok?”

“eh apsal pulak?”

“upah sebagai assistant aku”

“oh yeke?tapi…..”

“tak apa,aku pun nak buat baik” Seohyun senyum kepada Chae Rin
Chae Rin membalas senyuman itu dan mengangguk menandakan dia faham  maksud Seohyun.

“tapi! kau boleh pilih makanan sampai RM50.50 je.”

“ha?! kau gila?mahal tu…”

“tak apa” Seohyun senyum dengan ceria kepada Jinyoung

“oh, okay”

-Starbukcs coffe-

Mereka dengan pantas mengambil tempat yang ada 4 seat di tepi tingkap

*I’m so sorry but I love you da geo-jis-mar                 *
I-ya mor-rass-eo i-je-ya ar-ass-eo ne-ga pir-yo-hae

Tiba-tiba handphone milik Seohyun berdering. Seohyun mencapainya dan membuka.

“eh? ada message? siapa? oh…Seyong!Seohyun, tadi aku nampak kau, Chae Rin dengan Jinyoung apa korang buat?”

Lantas jari Seohyun menekan button di phonenya.

kita orang dari book store pastu headed pergi Starbucks. Joinla sekali!”

“kau message siapa?”tanya Jinyoung.

“oh, Seyong. Tadi dia nampak kita so aku ajakla dia join kita kat Starbukcs”

“ah? kau ajak dia sekali?kenapa?”Jinyoung dengan muka tak puas hati marah Seohyun.

“eh, coollah. apa salahnya? dia kawan aku?”Seohyun memandang Jinyoung dengan serius.

“sorry…”Jinyoung menunjukkan muka bersalah.

“sokay, aku faham perasaan kau”Seohyun senyum kepada Jinyoung.
Jinyoung kembali ceria.

“eh, Seyong datanglah!”

“hai korang!”

“hai!” mereka bertiga jawab serentak.

“dah lama dah ke korang kat sini?”

“taklah baru je…”balas Chae Rin.

“Seyong kau dah order dah?”

“belum….tak apa hari ini aku belanja korang!”

“really?thanks!”

Jinyoung dari tadi tidak memberikan sebarang reaction lantas berkata “Aku nak baliklah!”

“Eh?asal?”Seohyun menunjukkan muka hampa.

“yelah, Seyong kan dah ada kau tak perlukan aku dah!”Jinyoung bangun dan menghentak meja.

Jinyoung berlari ke pintu utama Starbucks dan melintasi jalan raya.

“Jinyoung-ah”

Tiba- tiba sebuah kereta melanggar Seohyun. Jinyoung menoleh kebelakang dan melihat Seohyun dalam keadaan yang parah. Orang yang laul lalang di situ lantas menghubungi ambulans Seohyun dimasukkan ke dalam wad.Seyong dan Chae Rin yang mendengar bunyi kuat itu berlari keluar.Mereka bergegas ke arah Seohyun dan Jinyoung.Seohyun koma untuk beberapa minggu.Jinyoung dan Seyong setia menunggu di sisi Seohyun.

Beberapa minggu kemudian~

-Dalam Hospital-

“eh mata dia dah bukak la!” jerit Chae Rin kepada Jinyoung dan Seyong

“jangan jerit-2 lah, nie hospital!”

“sorry”Chae Rin menunjukkan muka bersalah.

“ah…Jinyoung?”

“I’m right here Seohyun”

“Jinyoung-ah sebenarnya i have something to confess to confess to”

“apa?”

“sebenarnya memang Seyong pernah confess kat aku tapi time tu kau dah confess dulu so….”

“so kau accept aku?”

“no, memang aku dah lama admire kau since batch pertama, since aku nampak kau first-2. then aku tahu kau player so aku just forget about my feelings, tapi hari tu kau confess kat aku, aku shock and aku cakap dengan diri aku, don’t trust him! jangan percayakan kau! tapi kebelakangan nie aku nampak kau macam cared sangat pasal aku, so aku fikir maybe I should open my heart tapi…..”

“tapi apa?kau suka Seyong?”

“ok,memang Seyong memang baik and lepas aku admire kau, aku admire dia tapi lepas kau confess and everything happen aku terfikir yang aku dah admire 2 orang so aku tak nak terima salah satu daripada korang sebab aku tak nak sakitkan hati korang”

“Seohyun, aku belikan bubur untuk kau makanlah” tegur Seyong sambil memberikan senyuman

“thanks” balas Seohyun ceria.

“Seyong, Jinyoung, aku nak cakap something kat korang, actually aku admire both of you tapi aku memang tak nak ada relationship so I think korang boleh jadi BFF aku kan? tapi korang kena janji yang korang tak akan fight! kalau korang fight, anggap kita tak pernah kenal ok?”

“Okay!” jawab Seyong dan Jinyoung
Mereka ketawa bersama.

“aku tak sangka dia tu bukan alien, ingat dia tak ada perasaan.tapi tak sangka perasaan dia kat aku hahaha… aku akan pastikan she’ll be mine forever”



TAMAT






Labels:

| NEW STUFF